Skręcamy z głównej drogi prowadzącej z Kamari do Firy i zaczynamy spacerek pod górę w kierunku Pyrgos. Droga prowadzi przez urokliwą, cichą wioskę Exo Gonia, gdzie zagląda niewielu tyrystów. Mijamy kościółki i kapliczki, których po drodze wiele... ... a im wyżej jesteśmy, tym piękniejsze i bardziej rozległe widoki na wyspę możemy podziwiać. Zatrzymujemy się przy pięknie położonych kościołach w Exo Gonia... ...
Czasem mijamy turystyczne apartamenty z niewielkimi basenami i pięknymi widokami. Jeszcze jeden kościółek. Cudowny widok w kierunku Firy i Oi. A w drugą stronę... widok na górę Proroka Eliasza i tradycyjne winnice u jej podnóża. Pasący się osioł - częsty widok na Santorini. Osły nie mają tam lekkiego życia. Coraz bliżej do Pyros... słońce mocno przypieka.
Wioska Exo Gonia ze swoimi kościołami jest już pod nami.
W oddali widać też pas startowy lotniska. Jeszcze jeden apartament z basenem. Oj, wskoczyłoby się do tej wody dla ochłody :) Wreszcie wkraczamy w urokliwe, wąskie uliczki Pyrgos, gdzie możemy nacieszyć się cieniem. Podziwiamy urocze zakamarki, uliczki, schodki. Równie pięknie jak w Firze i Oi, ale za to cicho, spokojnie, bez tłoku... Tu nie docierają tysiące turystów przypływających statkami na jeden dzień.
Mimo to spotykamy galerie i sklepy z pamiątkami. ... Idziemy uliczkami w kierunku weneckiej twierdzy... ... ... Tuż pod murami twierdzy spotykamy jeszcze jedną santoryńską maskotkę - nie ma nic przeciwko delikatnym pieszczotom.
A oto i twierdza... .. i widoki z twierdzy ... W obrębie murów twierdzy też mamy zabytkowe kościoły i urokliwe uliczki... ... ...
... ... ... Jeszcze jeden rzut oka z murów twierdzy i wychodzimy do miasteczka. Kontynuujemy spacerek ... ...
... ... ... ... ... ...
... ... ... ... ... W końcu zaczynamy schodzić z powrotem do Kamari...
Z góry dużo łatwiej się idzie, więc z przyjemnością podziwiamy widok na morze, winnice i położone w dole wioski. Wracamy do naszego hotelu. Po takim spacerku należy nam się mały odpoczynek :)

Pyrgos - Santorini
Cyklady - Santorini
1pix użytkownik beatriche83 odległość 1 km 1pix

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:165) dodano 07.07.2019 19:28

Kordula - też uważam, że w Grecji nie da się nie zakochać, a zwłaszcza w wyspach.
A pomysł na "swoją Grecję" - świetny :)

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:165) dodano 07.07.2019 19:23

Przemysław - dzięki za miłe słowa. Życzę szybkiej realizacji "spraw do załatwienia" :)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:6132) dodano 07.07.2019 17:34

No i jak tu nie zakochac sie w Grecji?
Dla mnie Santorini to kwintesencja Grecji:)
Ostatnio u siebie na wsi pomalowałam sobie stara ławkę i stół na niebiesko. Mam teraz swoją Grecje z widokiem na góry.
Z przyjemnościa obejrzałam. Pozdrawiam:)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6220) dodano 06.07.2019 13:10

Bardzo podobająca prezentacja, zresztą nie pierwsza w Twoim wykonaniu, bardzo dobrze "wyciągnięte" światłocienie, biel, co podejrzewam, nie było dla zdjęć w tamtejszych warunkach łatwe. A w moim wykonaniu Santorini wpisane na listę "spraw do załatwienia". Może w przyszłym roku....;)
Serdecznie pozdrawiam!...;)

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:165) dodano 06.07.2019 09:14

Afrodyto - tak, grecka biel z błękitem z niczym się nie równa. Mnie też zawsze ciągnie na greckie wyspy - tęsknię za nimi, gdziekolwiek bym była. A tyle tych wysp jeszcze jest do odwiedzenia... życia nie starczy. Na Korfu byłam w zaszłym roku, ale w tym roku chyba raczej Grecji nie uda mi się odwiedzić, niestety.
Dziękuję za wizytę i pozdrawiam :)

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:165) dodano 06.07.2019 09:04

Gabi - na Santorini zatłoczone są tylko Fira i Oia. No, jeszcze Akrotiri - z uwagi na wykopaliska archeologiczne i słynną czerwoną plażę. Na całej reszcie wyspy bez trudu znajdziemy ciche zakątki, spokojne, tradycyjne wioski i miejsca do samotnego podziwiania zachodów słońca. Cieszę się, że Ci się podoba moja galeria, chociaż żadne fotki nie oddadzą piękna tej wyspy. Pozdrawiam :)

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4225) dodano 05.07.2019 13:49

Piękna galeria w moich ulubionych kolorach i kochanej Grecji.
Byłam na Santorini, a właśnie kilka dni temu wróciłam z Korfu. Grecja to moja druga "mała ojczyzna". Zawsze chętnie tam wracam i czuję się u siebie.
Serdecznie pozdrawiam.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2684) dodano 05.07.2019 13:09

Śliczne miejsce, i co ważne mało zatłoczone. Bardzo ładnie je zaprezentowałaś, ulubione zdjęcie 17,44 i 45, 46 i 47. Też jestem miłośniczką Grecji jak Ty, i mam nadzieję dotrzeć kiedyś i tam,

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:165) dodano 05.07.2019 10:39

Ak - to prawda, że piękna. Byłam tam 4 lata temu, a do dziś wracam wspomnieniami :)

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:165) dodano 05.07.2019 10:37

Agra - jak się wybierzesz, nie pożałujesz. Ja byłam tydzień, ale to jest minimum, żeby na spokojnie cieszyć się urokami wyspy. Każda wioseczka jest tam warta odwiedzenia, nie tylko słynna Oia i Fira. Gdybym miała decydować dziś - pojechałabym na 2 tygodnie. Dziękuję za wizytę i pozdrawiam :)

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:165) dodano 05.07.2019 08:51

Paweller - właśnie biel z błękitem powoduje, że uwielbiam greckie wyspy. A upał i mnie nie przeszkadzał, gdyby było inaczej - pojechałabym autobusem lub autem i szybko zagłębiłabym się w cieniu wąskich uliczek :))

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:165) dodano 05.07.2019 08:47

Archenar - dziękuję i pozdrawiam również :)

ak użytkownik ak(wpisów:6259) dodano 05.07.2019 06:37

niezmiennie piękna wyspa

agra60 użytkownik agra60(wpisów:1354) dodano 04.07.2019 22:05

Zawsze odkładam mimo że mam ochotę się tam wybrać Twoja galeria pokazuje jak dużo tracę.Pozdrawiam

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7377) dodano 03.07.2019 21:39

Baaardzo urokliwa miejscówka, to połączenie bieli z kolorem niebieskim dla mnie rewelka, mnie nawet 40 stopni na plusie tutaj by nie przeszkadzało:)))

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5562) dodano 03.07.2019 18:00

Piękny spacer... Pozdrawiam. :)