Mieszkaliśmy w odległości ok. 20 km od miasta Korfu, więc pojechaliśmy tam autobusem, aby uniknąć problemów z parkowaniem auta. Autobus zatrzymuje się w centrum, parę kroków od Starego Miasta. Wkrótce spacerowaliśmy eleganckimi ulicami, po gładkiej, kamiennej nawierzchni. Było jeszcze wcześnie, więc ulice były dosyć puste, ale z każdą godziną ludzi będzie przybywać. :) Wkrótce dochodzimy do ulicy Liston - eleganckiej alei stylizowanej na paryską rue de Rivoli. To najbardziej reprezentacyjna część miasta, będąca pozostałością po rządach Napoleona. Tu, pod arkadami znajdują się najlepsze (i najdroższe) sklepy, kawiarnie, restauracje...
... Elegancki pałac św. Michała i Jerzego. W końcu dochodzimy do Starej Fortecy, położonej na cyplu wchodzącym w morze. Od lądu oddziela ją fosa, w której obecnie parkują niewielkie łodzie i motorówki. Po kupieniu biletów, przez most i bramę wchodzimy na teren twierdzy. ... Mury twierdzy robią wrażenie, a nad nimi góruje wieża zegarowa.
Z twierdzy, oczywiście, roztaczają się fantastyczne widoki na miasto i morze. Nic dziwnego, że wszystkich zwiedzających ogarnia zbiorowa pasja fotografowania :) ... Wchodzimy na samą górę, na punkt widokowy przy latarni morskiej. Tu dopiero można podziwiać widoki! ...
Wśród zabudowy Starego Miasta wyrasta wieża kościoła św. Spirydona - patrona wyspy. Później zechcemy tę świątynię odnaleźć i zwiedzić. ... Widać też wyraźnie Nową Fortecę, którą też zechcemy odwiedzić. Schodzimy z twierdzi i zagłębiamy się w urokliwe Stare Miasto. Dochodzimy do ratusza. Tu akurat odbywają się jakieś występy zespołów folklorystycznych z różnych krajów. Wygląda to na jakiś festiwal.
Chwilę popatrzyliśmy, bo występy odbywały się w uroczej, staromiejskiej scenerii. Tuż obok ratusza znajduje się katedra katolicka pw. św. Jakuba i Krzysztofa. Po odwiedzeniu katedry udajemy się na dalszy spacer. Co chwila odnajdujemy jakiś uroczy placyk... ... a nad głowami suszy się pranie :) W bocznych, wąziutkich uliczkach - cicho, pusto, spokojnie...
a w głównych - dużo się dzieje. Chcemy odnaleźć prawosławny kościół św. Spirydona - ważną dla miejscowych świątynię, w której znajdują się szczątki patrona wyspy. Wypatrujemy więc charakterystycznej wieży, która widzieliśmy z murów fortecy. Najłatwiej jednak znajdujemy świątynię idąc śladami jakiegoś prawosławnego księdza... :)
Bocznym wejściem wchodzimy do środka. Tu jednak trwa jakieś nabożeństwo Kościół jest pełen ludzi, a przez środek ustawiona jest długa kolejka, zapewne do oddania czci relikwiom świętego. Zatem ze zwiedzania - nici. Robię dyskretnie jedną fotkę i wychodzimy. I znów otaczają nas urokliwe uliczki. ...
... ... Widać już mury Nowej Fortecy, więc udajemy się w tamtą stronę. Długie, łagodne schody, a na końcu imponujące, kamienne mury...
Niestety, zwiedzania nie będzie. Na bramie zastaliśmy informację, że forteca jest nieczynna dla zwiedzających. Szkoda. Podobno z tej twierdzy widoki na miasto są przepiękne.
Tymi samymi schodami wracamy na Stare Miasto. Trochę nas ta sytuacja zezłościła, więc żeby sobie poprawić nastrój przysiadamy na mocną, grecką kawę na uroczym placyku, wśród zieleni, pod wielkim parasolem.
Po kawce humor wrócił, więc kontynuujemy spacerek. W wąskich uliczkach wszędzie ktoś pstryka pamiątkowe fotki :) Jest pięknie... :) klimatycznie... kolorowo...
... Ostatni rzut oka na gurujące nad placem mury Nowej Fortecy, do której nie dane nam było wejść i ruszamy w stronę dworca autobusowego. Powrotnego przystanku nie ma w centrum, więc czeka nas dłuższy spacer.

Korfu,  stolica Korfu - Stare Miasto
1pix użytkownik gabi odległość 0 km 1pix
Korfu, Grecja,  stolica
1pix użytkownik voyager747 odległość 0 km 1pix
Korfu - nie tylko plażowo
1pix użytkownik danielk odległość 0 km 1pix
Grecja - Korfu
1pix użytkownik rozmusiaki odległość 0 km 1pix
Grecja   ,  miasto  Kerkyra  ( Korfu ) .
1pix użytkownik warusek odległość 0 km 1pix
Korfu - stolica Korfu (a może odwrotnie? )

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7326) dodano 21.07.2019 17:27

Urocze miasto, a najfajniejsze jak zwykle boczne, wąskie i puste uliczki :)
pozdrawiam :)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4814) dodano 12.07.2019 17:39

Również miło wspominam swój pobyt na Korfu,tyle tylko,że nie przywiozłem stamtąd tyle ładnych zdjęć,co Ty.
Dzięki za wspomnienia,bo ładnych kilka lat już minęło.

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:243) dodano 11.07.2019 20:40

Agra - widzę po Twoich galeriach, że odwiedziłeś bardzo wiele cudownych miejsc, dla mnie nieosiągalnych. Ale Korfu też z pewnością Ci się spodoba :)
Dzięki za wizytę. Pozdrawiam :)

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:243) dodano 11.07.2019 20:38

Archenar - z Nauplion trudno mi porównywać, bo byłam tam tak dawno, że aż wstyd się przyznać (18 lat temu); niewiele już pamiętam, a papierowe fotki z tamtych czasów dawno wyblakły. Pozostała mi jednak w pamięci imponująca twierdza i cudowne z niej widoki. Wtedy pierwszy raz byłam w Grecji, dlatego wspominam to z sentymentem. Pozdrawiam :)

agra60 użytkownik agra60(wpisów:1400) dodano 11.07.2019 20:04

Piękny i poznawczy był z Tobą wirtualny spacer po stolicy Korfu -zwłaszcza że jej nie poznałem wcześniej .Lubię greckie klimaty ale te o których wspominałaś -myślę że wpadnę na korfu i odbędę spacer w realu.Pozdrawiam

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5610) dodano 11.07.2019 11:57

Bardzo ładne miasto, klimatem przypomina (może z racji nieco włoskiego charakteru) peloponeski Naupflion, pierwszą stolicę niepodległej nowożytnej Grecji. Pozdrawiam. :)