Naszą przygodę z Zakynthos rozpoczynamy w porcie w małej miejscowości Agios Sostis skąd wypływamy w krótki rejs. Mijamy uroczą wysepkę Cameo Island, którą chciałam zobaczyć od dawna i płyniemy dalej w kierunku Keri, podziwiamy niezwykłe formacje skalne i udajemy się na wyspę Marathonisi,która słynie z tego, że swoim kształtem przypomina żółwia. Na wyspie znajduje się plaża, na której żółwice znoszą jaja. Po krótkim plażowaniu wracamy na statek i płyniemy do portu.
Następnego dnia udajemy się na plażę Xigia ( tę mniej śmierdzącą). Miejsce jest niesamowite, a pani, która pracuje w małej tawernie (a raczej przyczepie)ma chyba najlepszą miejscówkę do pracy, jaką do tej pory widziałam. Po kilku godzinach przenosimy się na drugą plażę Xigia, która słynie ze zdrowotnych siarkowych wód. Tu nie spędzamy zbyt wiele czasu i kierujemy się dalej.
Naszym celem jest Skinari czyli najdalej na północ wysunięta część wyspy. Trzeci dzień postanowiliśmy spędzić na zwiedzaniu zachodniego wybrzeża. W związku z tym, że byliśmy z małym dzieckiem, w Porto Roxa
i w Porto Limnionas zrobiliśmy tylko kilka zdjęć i pojechaliśmy dalej. Naszym następnym punktem tego dnia było Port Vromi.
Prowadziła do niego bardzo kręta, ale niezwykle piękna droga. Podczas postojów uderza nas niesamowicie intensywny kolor sosen i wspaniały zapach ziół. Samo Porto Vromi jest urocze. To malutki port z niezwykle czystą, krystaliczną wodą i małą plażą. Już wiemy, że po Xigi będzie to nasze ulubione miejsce. No ale trzeba jechać dalej, główna atrakcja wyspy czeka.
Gdy docieramy na miejsce, musimy odstać swoje w kolejce na platformę widokową. Po chwili ukazuje nam się Zatoka Wraku. Muszę przyznać, że nigdy nie widziałam tak niebieskiej wody jak tutaj. Czwartego dnia wracamy do Agios Sostis i od razu kierujemy się na Cameo Island. Wejście na plaże kosztuje 5 Euro, ale warto zapłacić, bo miejsce jest piękne. Kolejny punkt zwiedzania wyspy to wioska Keri. To ładne miejsce z kilkoma domami, które przetrwały trzęsienie ziemi z lat 50-tych.
Główną atrakcją tego dnia miał być zachód słońca na klifach Keri. Gdy dojechaliśmy na punkt widokowy okazało się, że jest on ogrodzony i warunkiem wejścia jest zakup czegoś w małym punkcie gastronomicznym. Kupujemy kawę i sok pomarańczowy i wśród kilkunastu osób czekamy na widowisko. Zachód słońca faktycznie był piękny.
Ostatni dzień pobytu na Zakynthos to taki mały powrót w nasze ulubione miejsca. Mikro Nisi Agios Nikolaos
Dziękuję za uwagę :)

Zakynthos , Grecja 2008
1pix użytkownik admingto odległość 4 km 1pix

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7307) dodano 25.09.2019 21:46

Ależ intensywne kolory! Piękne, nieco leniwe , wakacyjne klimaty :)
pozdrawiam :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7477) dodano 22.09.2019 21:59

Przecudnie ..., grecki klimat mi odpowiada, chętnie bym tam zamieszkał:)))

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:805) dodano 22.09.2019 21:10

Ogi, masz rację:) Było tam pięknie, a kolor wody oszałamiający. Dzięki za wizytę. Pozdrawiam

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:805) dodano 22.09.2019 21:08

Satan, Grecję polecam z całego serca. I wyspy i kontynent. Dzięki za wizytę. Pozdrawiam

ogi użytkownik ogi(wpisów:133) dodano 22.09.2019 20:50

Po prostu pięknie.

satan użytkownik satan(wpisów:3225) dodano 22.09.2019 20:50

Piękne zakątki! Wakacyjnie, plażowo, ale zaraz klimat globtroterski ;-)
Grecja jeszcze przede mną, ale takie prezentacje bardzo kuszą ;-)

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:805) dodano 22.09.2019 17:01

Raptorek, nasz " myk"to wakacje z biura podróży:) Chcieliśmy sami polecieć na Milos, ale zrezygnowaliśmy z dokładnie tych samych powodów co Ty.Pozdrawiam

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:805) dodano 22.09.2019 16:54

ru_da dziękuję za wizytę i pozdrawiam:)

raptorek użytkownik raptorek(wpisów:352) dodano 22.09.2019 16:33

...i ja miałem w tym roku chęć polecieć z rodziną, ale tam nie ma bezpośrednich lotów, trzeba by się dostać z Aten, po drodze prom z dziećmi i walizkami wydawało się to niełatwe organizacyjnie i sam transport w obie strony zabrałby sporo czasu z całej wyprawy. Napisz może jak Wam się udało dotrzeć na Zakynthos? Może jest jakiś prostszy "myk" :)

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:225) dodano 22.09.2019 11:26

Piękne kadry. Z przyjemnością wspomniałam swój pobyt na Zakynthos sprzed 8 lat, kiedy też odwiedziłam te wszystkie miejsca. Ta wyspa jest faktycznie przepiękna widokowo, a kolory wody powalają.