Tego dnia mieliśmy zdobyć Górę Hehuan. Także ona leży na terenie Parku Narodowego Taroko.
Jak już nieraz pisałem większość powierzchni Tajwanu to góry. Gdzieś znalazłem informację, że ponad 260 szczytów ma wysokość powyżej 3000 m n.p.m. Mówi się o tym, że Tajwan jest jednym z tych miejsc w których występuje jedno z największych zagęszczeń gór wysokich na świecie. Niestety pogoda nam znów nie dopisała. Z tym większym podziwem patrzyliśmy na dzielnie prących pod górę rowerzystów. Mimo krętej drogi i dużych przewyższeń było ich całkiem sporo. Widać, że Tajwańczycy lubią rowery. Cały czas liczyliśmy, że może jak wjedziemy wyżej to pogoda się choć na chwilę poprawi. I tak minęliśmy wysokość 3000 metrów n.p.m.
Okolica Hehuanshan to miejsce gdzie łatwo można wjechać wysoko samochodem. Na tej wysokości jest przełęcz z parkingiem z którego łatwo dostać się na okoliczne szczyty. Wokół roztaczają się (podobno) przepiękne widoki. Niestety gdy tam wjechaliśmy to pogoda się zmieniła, ale niestety na gorszą. Nastąpiło oberwanie chmury, nagle nie wiadomo skąd powstały strumienie które spływały z gór i asfaltową drogę zamieniły w rzeczkę. Szczerze mówiąc mimo wszystko chciałem się trochę przejść po okolicy. Jednak po wyjściu z samochodu i zrobieniu chyba 5 kroków rozległy się grzmoty i zaczęły bić pioruny. To mnie zmusiło do powrotu.
Droga powrotna też nie była pozbawiona atrakcji: najpierw jazdę utrudniały leżące na drodze kamienie... ... a potem w innym miejscu (które już wcześniej było prowizorycznie zabezpieczane) drogę uniemożliwiała kamienisto błotna lawina. Utkwił już w niej jeden samochód. Na szczęście szybko pojawiły się maszyny drogowe i budowlane które w miarę oczyściły przejazd. Ale mimo wszystko przejeżdżając tamtędy miałem duszę na ramieniu. Deszcze spowodowały, że osuwające się błoto i kamienie wspierały się tylko na tej tymczasowej zaporze z boku drogi. Sami zaś widzieliśmy, że wcześniej jej część nie wytrzymała - a z drugiej strony była spora przepaść. Szczęśliwie udało się bezpiecznie przejechać. Tajwańskie organizacje krajoznawcze mając na celu propagowanie turystyki górskiej...
...stworzyły listę 100 szczytów. Wszystkie one mają powyżej 3000 m, oraz wyjątkowe wartości krajoznawcze lub historyczne. Więcej można znaleźć tutaj http://en.wikipedia.org/wiki/100_Peaks_of_Taiwan Na koniec wróciliśmy znowu w okolice świątyni Xiangde, znanej nam z poprzedniej galerii.
Są tu także inne urokliwe miejsca. I dla chętnych kolejne wiszące mosty. Jednym z klasycznych miejsc w Parku Taroko jest też świątynia Changchun (Wiecznej Wiosny). Została poświęcona budowniczym którzy zginęli budując drogi biegnące przez teren Parku Taroko.
Ma ona wyjątkowo malownicze położenie nad rzeką, u stóp wysokich gór w otoczeniu licznych wodospadów. Na koniec dnia czeka nas jeszcze posiłek... ...ale to nie koniec galerii. Ponieważ nie udało mi się zobaczyć okolic góry Hehuan... ...to zapraszam na kilka zdjęć z tego miejsca wykonanych przy lepszej pogodzie.
I szczyt Hehuan. Dziękuję.

Tajwan 19 - Taroko szlak Groty Jaskółek i Bayiang
Tajwan 16 - most Sanxiantai
1pix użytkownik kabaczek odległość 94 km 1pix

kabaczek użytkownik kabaczek(wpisów:1193) dodano 12.11.2019 11:18

Anek dla mnie góry Tajwanu też były zaskoczeniem. Dodatkowo to ich wysokość i piękno. Będąc w PN Taroko i kupując bilet przechodziło się przez budynek przedstawiający przyrodę i atrakcje tego miejsca. Była tam też sala ze zdjęciami gór. Ich piękno zapierało dech.
A dodatkową atrakcją jest to, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Są szczyty trudne, wymagające zezwolenia władz parku na wejście i opieki wynajętego przewodnika, ale są i takie miejsca jak to gdzie my byliśmy. Samochodem można wjechać wysoko i w krótkim czasie "zdobyć" kilka trzytysięczników.
I tylko pogoda. Zwykle jest gorąco i wilgotno, a oceaniczny klimat powoduje że pogoda może się szybko zmienić.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2749) dodano 08.11.2019 18:49

Kocham góry i wybierając kierunki wyjazdu głównym kryterium dla mnie są możliwe szlaki...ale Tajwan. Totalnie mnie zaskoczyłeś, w życiu bym nie pomyślała o takiej destynacji. Szacunek, że w tak wilgotnym, parnym klimacie zdobywasz szczyty, na dokładkę ta pogoda... Pozdrawiam serdecznie

kabaczek użytkownik kabaczek(wpisów:1193) dodano 04.11.2019 11:35

Paweller, Sniezka dziękuję za miłe komentarze.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3423) dodano 03.11.2019 17:34

Pogoda paskudna, ale to nic nie przeszkadza, bo miejsca przepiękne pomimo chmur. Ta świątynia robi wrażenie, i wiadomo - mosty:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7527) dodano 03.11.2019 14:53

Wycieczka z dodatkowymi atrakcjami ..., takie kamienie czy lawina błotna mogą narobić zamieszania, dobrze, że nic nikomu się nie stało:)

kabaczek użytkownik kabaczek(wpisów:1193) dodano 02.11.2019 20:46

Satan dopiero teraz to zauważyłem :) To telefon naszego przewodnika.
Bardzo mi zależało na tej wycieczce ale niestety widoków nie było. Podobno tajwańskie góry choć piękne, nie są wcale łatwo dostępne. Często ich wysokość względna jest duża bo podnóże góry zaczyna się nisko - nad samym morzem. Problemem jest dżungla porastająca niskie ich partie i żyjące w niej owady lub węże. A dodatkowym utrudnieniem mogą być wysokie temperatury przez dużą część roku i bardzo duża wilgotność. Ale jak się popatrzy na zdjęcia w internecie to chciałoby się tam wrócić i skupić się tylko na górskim trekingu.

ak użytkownik ak(wpisów:6356) dodano 02.11.2019 20:43

grunt to się nie poddawać, walczyć do końca :)

satan użytkownik satan(wpisów:3244) dodano 02.11.2019 20:25

Pogodowo masakra, ale czasem tak bywa niestety. Grunt, że Wasz smartfon wydaje w tej sytuacji dość jasne komendy..."Smile Bitch!" :-D