Po dwudniowym pobycie w Banf ruszyliśmy dalej na północ do Parku Narodowego Jasper. Droga z Banf do Jasper to Icefields Parkway - jedna z najbardziej malowniczych dróg w Kanadzie. Icefields Parkway liczy około 230 km, ale przejechanie nią zajmuje dużo więcej czasu, niż wynika to z jej długości. Po drodze napotykamy na liczne atrakcje turystyczne. Pierwszy postój zaliczyliśmy przy Bow Lake. To był początek czerwca, a jezioro miejscami pokrywały tafle lodu. I było zdecydowanie zimniej niż w Banf. Zresztą pogoda miała się znacznie pogorszyć. Mogliśmy się nawet spodziewać opadów śniegu.
Kolejne jezioro z punktem widokowym na trasie. Generalnie - przy każdej atrakcji turystycznej, czy przy punkcie widokowym są wygodne parkingi. Łatwo jest się więc zatrzymać zwłaszcza, iż ruch na drodze niewielki. Im dalej od Banf, krajobraz stawał się coraz surowszy, i coraz bardziej śnieżny. Mniej więcej w połowie drogi dociera się do najwyższego punktu na trasie - Cirrus Mountain Viewpoint Kolejnym przystankiem na naszej drodze był parking przy lodowcu Athabasca.
Niestety tylko parking. Było tak zimno i wietrznie, że pomimo tego, że do lodowca było niedaleko - jakiś kilometr, nie odważyliśmy się pokonać tej odległości. Było nam trudno wytrzymać kilkanaście minut na tym wietrze. Nie byliśmy odpowiednio ubrani, dlatego też lodowiec musieliśmy oglądać z daleka. Za to ten wodospad widzieliśmy z bliska, ponieważ był przy samej drodze. W sumie w drodze do Jasper zatrzymywaliśmy się kilka razy. Raz, czy dwa razy nie po to aby podziwiać widoki, ale aby obserwować z bliska dzikie zwierzęta. Na tym postoju oberwaliśmy ogromnego łosia, ale niestety nie zdążyłam zrobić mu dobrego zdjęcia.
Zrobiłam za to zdjęcie tablicy rejestracyjnej jednej z prowincji Kanady. Prawda, że piękna. Naszym celem w Parku Narodowym Jasper był kemping Wabasso Campground. Położony jest on nad samą rzeką Athabasca. Muszę przyznać, że pobyt na tym kempingu pod namiotem przy temperaturze spadającej w nocy do prawie zera stopni, to prawdziwe przeżycie. I obcowanie z prawdziwą, dziką naturą - na zdjęciu typowy śmietnik z zabezpieczeniem przed zwierzętami. Do miasteczka Jasper mieliśmy z kempingu jakieś 20 km.
Samo miasteczko jest niewielkie, raczej mało atrakcyjne.  Ale to jedyne miejsce, gdzie można coś zjeść, zrobić zakupy. Zaopatrzyć się w pamiątki z Kanady, bardzo zresztą praktyczne w tych okolicznościach przyrody. Ponieważ Kanada jest bardzo liberalna - takie przejście dla pieszych nikogo nie bulwersuje. Zresztą takich akcentów - jest w tym kraju dość dużo. Przez Jasper przebiega linia kolejowa, stąd jako atrakcja miasta - stary parowóz. I to tyle jeśli chodzi o miasto Jasper.
W końcu nie przyjechaliśmy tutaj dla miasta Jasper, a dla Parku Narodowego Jasper. Na pierwszy ogień wybraliśmy szlak turystyczny Valley of the Five Lakes - Dolina Pięciu Jezior. Jest to krótka 5-kilometrowa pętla, która prowadzi wokół pięciu pięknych jezior i gór jako tła. Szlak rozpoczyna się od przejścia przez las, po którym następuje przejście promenady przez otwarty teren łąkowy. Po kilku minutach docieramy do Pierwszego Jeziora. Jest to największe jezioro z krystalicznie czystą, turnusową wodą.
W oddali widać ośnieżone szczyty Gór Skalistych. Pogoda tego dnia była jeszcze do przyjęcia, dwa następne dni upłynęły niestety pod znakiem brzydkiej pogody. Kolejne jeziorko na szlaku. Następne dwa jeziora miały niespotykaną zieloną wodę. Nic tylko usiąść i kontemplować uroki natury. Szlak jest bardzo popularny z uwagi na to, że jest prosty do przejścia a zarazem bardzo malowniczy.
Czwarte jezioro. Piąte Jezioro. Dalej szlak prowadzi lasem z powrotem na parking. Tego dnia przeszliśmy jeszcze jeden szlak, który pokażę w następnej galerii. Dzień był długi. Wieczorem wybraliśmy się nad rzekę Athabasca podziwiać góry w promieniach zachodzącego słońca. Słońce zaszło i przez kolejne dni naszego pobytu w Jasper National Park już go nie ujrzeliśmy.

Kanada-cz. 1
Kanada-cz. 3
1pix użytkownik lucy56 odległość 134 km 1pix

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1951) dodano 19.11.2019 07:46

Piękna galeria...widoki niesamowite...miło z Wami podrózować po Kanadzie bo to fantastyczna przygoda..
pozdrawiam serdecznie:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7561) dodano 14.11.2019 21:53

Cudna jest ta Kanada, parki które pokazujesz mega piękne, góry, jeziora ach, chciałoby się tam pojechać:)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3431) dodano 12.11.2019 19:35

Pięknie tam, a chmury i mgły tylko dodają uroku. Pozdrawiam:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5620) dodano 12.11.2019 14:46

Przepiękne okolice i wspaniała podróż. Powtórzę za Kabaczkiem. że tylko pozazdrościć. Trochę śmieszne jest to umieszczanie (bez żadnego sensu) tych tęczowych flag w różnych miejscach. Czy świadczy to o liberalizmie? Raczej nie, bo o liberalnej polityce można byłoby mówić, gdyby i przeciwnicy "tęczowej flagi" mogli również w podobny sposób eksponować swoje poglądy i symbole. Pozdrawiam. :)