Wyjazd na Ścieżkę Króla chodził nam po głowie już od 2014 roku, kiedy szlak został udostępniony po remoncie dla turystów Nigdy jakoś nie składało się nam wyjechać do Hiszpanii ...aż w końcu taki mały październikowy spontan spowodował, że udało na się tam dotrzeć Na początku sporo czytaliśmy, że ścieżka jest nie zbyt komfortowa dla ludzi z lękiem wysokości. Sam osobiście trochę go odczuwam, ale na tym szlaku żaden lęk przestrzeni mnie nie zaatakował :-) Kładki świetnie przygotowane a wędrówka z przewodnikiem lub bez jest monitorowana przez nazwijmy to strażników kanionu, których normalnie nie widać, ale jak się robi coś podejrzanego zaraz słychać gwizdek
Cały szlak nie wiedzie tylko kładkami przytwierdzonymi do skał ta spektakularna część szlaku dzieli się na dwa etapy początkowy i końcowy oba razem mają około 3km Środkowa zaś część szlaku to spacer ubitym traktem wąwozu
W tych otwartych miejscach otwiera się przed nami olbrzymia przestrzeń całego kanionu a na niebie ponad skałami można dostrzec latające orły, które mają tu swoje siedliska Ta trzecia część szlaku dostarcza więcej wrażeń niż ta pierwsza kładki są tu wyżej przymocowane w pewnych miejscach wiszą nawet 100m nad ziemią fajna sprawa
na zdjęciach widać jeszcze stary trakt, którym przechodziło się z zabezpieczeniami Z uwagi jednak na sporą ilość wypadków śmiertelnych szlak zamknięto po to by go wyremontować i ponownie otworzyć jako już bezpieczny dla ogólnego ruchu turystycznego Przechodząc drugą częścią wąwozu ulegamy sporym wrażeniom i to nie tylko z powodu wysokości, ale przede wszystkim zatrzymuje nas piękno tych wysokich, wspaniale wybarwionych skał jest moc
Nie chcę pisać tu o szczegółach wędrówki wszystko przedstawiłem na blogu, na który zapraszam wszystkich zainteresowanych Chciałbym jednak zaznaczyć że jeśli ktoś chce tu przyjechać musi dla bezpieczeństwa  wcześniej kupić bilet przez internet Na szlak wpuszczanych jest 400 osób dziennie, stąd może być problem, szczególnie w sezonie z wejściem bez wcześniejszej rezerwacji, czytaj zakupu biletów Widoczny mostek wiszący kończy spacer tym wspaniałym kanionem
Po zejściu z mostku idziemy najczęściej fotografowanym odcinkiem Caminito del Rey Fotografie te pojawiają się w wielu publikacjach, ulotkach reklamowych itp Ścieżka w tym miejscu przymocowana jest do długiej, pionowej skalnej ściany która na początku wchodzi w zakręt ukazując przed nami rzekę, której wody zasilają elektrownię wodną znajdującą się na początki Ścieżki Króla wspaniale stąd widać tu wszyscy idą powoli, bo czasem może zakręcić się w głowie
w końcu wychodzimy na wspomniany odcinek kładki to taki długi balkon po którym można się gonić haha i przy okazji podziwiać krajobraz Caminito del Rey to wspaniałe miejsce na urozmaicenie sobie pobytu na Costa del Sol W wielu lokalnych i również w tych głównych biurach podróży znajdziemy oferty wycieczek do tego miejsca
Najlepiej jednak jechać niezależnie wypożyczonym autem. Trafić nie jest trudno. Na koniec jeszcze raz zapraszam na https://tuitam.org.pl/andaluzja-caminito-del-rey-czyli-sciezka-krola/ gdzie opisuję wszystkie ważne i przydatne szczegóły wycieczki na Caminito del Rey

Hiszpania - na bocznych drogach Andaluzji
1pix użytkownik wasaga odległość 0 km 1pix
Klimaty Andaluzji - Caminito del Rey.
1pix użytkownik ru_da odległość 2 km 1pix
MIASTO RONDA
1pix użytkownik wania odległość 30 km 1pix

doracz użytkownik doracz(wpisów:1288) dodano 02.02.2020 22:30

Piękne ujęcia. Caminito del Rey - miejsce niezwykłe. Świetna opowieść. Pozdrowienia:)

gregy użytkownik gregy(wpisów:636) dodano 02.02.2020 22:24

Oj, joj. Ktoś wpadł do mnie po latach haha.
Ru_da z pewnością Twoje wrażenia z Caminito del Rey były tak samo wielkie jak moje. Wspaniałe miejsce
Satan - tak jest! Ścieżka Króla to wyjątkowy szlak. Jak będziesz na Costa del Sol to polecam
Magdalena - dzięki za odwiedzinki. Nie chce się już powtarzać, że miejsce jest super. Po prostu każdy kto będzie w pobliży Caminito del Rey powinien tam zajechać.
Pipol - niech to będzie dla Ciebie mała odskocznia od Julianów :-)
Śnieżko - bez obawy, wcale nie jest źle. Jest bardzo komfortowo
Nola76 - oj koniecznie, dzięki za odwiedziny :-)
Kabaczek - nawet nie wiedziałem, że jest tu popularna, ponieważ u mnie OS coś nie potrafi wyszukać miejsc. To jakoś problem techniczny serwisu. Chciałem coś znaleźć o nim wcześniej, ale portal ciągle nie wyszukuje, zresztą innych miejsc również
Wasaga - dzięki za uzupełnienie tej informacji. Rzeczywiście tak jest. Pisze o tym na oficjalnym, portalu Caminito del Rey. U nas jednak była piękna pogoda, więc nawet o takiej sytuacji nie pomyślałem
Andred - myślę, że jakbyś zaryzykował i pojechał w ciemno to wszedłbyś bez problemu. Sam mijałem na szlaku osoby, które kupiły bilety w dzień przybycia i swobodnie weszły, no ale to był październik
Dzięki wszystkim za odwiedziny. Pewnie znów zniknę na jakiś czas :-). Oczywiście wszystkich zapraszam na tuitam.org.pl

andred użytkownik andred(wpisów:4778) dodano 02.02.2020 00:15

Tak sobie to wyobrażałem. W zeszłym roku podczas krótkiego pobytu w Maladze miałem szanse odwiedzić to miejsce ale bez biletów kupionych przez internet bałem się ryzykować i jechać w ciemno.
Piękne miejsce, dobrze pokazane. Zachęciłeś tak, że muszę tam wrócić i zobaczyć to na własne oczy.

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:731) dodano 01.02.2020 20:49

Piękna trasa. Miałam okazję przespacerować się nią tydzień temu. Ładnie pokazane.
Do Twoich rad co do zakupu biletów dodam, że warto tak zaplanować wizytę w Kanionie, aby mieć możliwość manewru co do terminu. Podczas deszczu, albo przy silnym wietrze ścieżka jest zamykana, a turyści z wykupionymi biletami mają możliwość przebukowania biletu. Nas spotkała taka sytuacja. Byłyśmy w Andaluzji podczas pustoszącej południe Hiszpanii Glorii. Dzień przed wizytą dostaliśmy SMS-a o prawdopodobnym zamknięciu ścieżki i możliwości zmiany daty wizyty. Ponieważ jednak nie miałyśmy żadnych możliwości zmiany terminu, zaryzykowałyśmy następnego dnia i okazało się, że wpuszczono nas na trasę. W efekcie byłyśmy na ścieżce praktycznie same. A tuż po naszym wyjściu zaczęło znowu lać.
To się nazywa mieć szczęście w nieszczęściu. :) Pozdrawiam i zazdroszczę słonecznej pogody. ;)

kabaczek użytkownik kabaczek(wpisów:1286) dodano 31.01.2020 12:54

Ścieżka Króla jest stosunkowo popularna na naszym portalu. I dobrze bo jest niesamowita. A Twoje zdjęcia nie pozwalają mi o niej zapomnieć. Może kiedyś się uda i tam dotrzeć.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6834) dodano 31.01.2020 11:45

Mega miejscówka!:) Na zdjęciach robi wrażenie, a co dopiero na żywo. Koniecznie trzeba zobaczyć kiedyś:) pozdrawiam:)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3474) dodano 30.01.2020 17:21

O rany:) Ale bym chciała się tam przejść, ale nie wiem, czy wystarczyłoby mi odwagi.

pipol użytkownik pipol(wpisów:9089) dodano 29.01.2020 22:15

No jest to do zobaczenia koniecznie :)
pozdro

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3734) dodano 29.01.2020 21:36

Spektakularne miejsce! Doskonałe zdjęcia pokazujące trasę. Pozdrawiam:-)

satan użytkownik satan(wpisów:3306) dodano 29.01.2020 13:39

Miejsce naprawdę warte samodzielnego przejścia! Piękna sprawa! ;-)

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:318) dodano 29.01.2020 11:22

Przeszłam ten szlak w maju. Tym bardziej z przyjemnością powspominałam, oglądając Twoją galerię. Wrażenia ze spacerku rzeczywiście niezapomniane.