Dolina Księżycowa robi naprawdę spore wrażenie. Przeszedłem cały odcinek dnem doliny, ale naprawdę spektakularne panoramy można zaobserwować dopiero gdy wejdzie się na któryś z okolicznych szczytów. Jest kilka punktów widokowych ponad doliną, z których można podziwiać różne typy krajobrazu samej Doliny i otaczających ją przestrzeni. Jednym z najbardziej atrakcyjnych jest punkt na tzw. Wielkiej Wydmie. Jest to też miejsce najbardziej popularne wśród turystów. Większość z nich, po przejściu dołem Doliny wdrapuje się na Wielką Wydmę, skąd o zachodzie słońca roztaczają się niezwykłej urody widoki gór, pustyni i potężnych wulkanów.
Pięknie prezentuje się stąd Licancábur i jego towarzysz: Juriques. Amfiteatr i droga, którą tu doszliśmy. Wejście nie jest zbyt wymagające. Zajmuje maksymalnie pół godziny Skały i piach Na początku podejścia wiał silny wiatr. Przesłaniał cały widok. Wciskał się wszędzie. Głowy mieliśmy osłonięte buffami, do tego okulary, ale nawet to nie wystarczało. Drobinki piasku czułem wszędzie. Jak to na pustyni, kiedy wieje wiatr. Później piaskowa zamieć ustała
i mogliśmy cieszyć wzrok pięknem Doliny. Bo czyż nie jest piękna? Valle de la Luna	Licancábur w świetle późnego popołudnia Bezsprzecznie to jedno z najcudowniejszych miejsc, jakie widziałem podczas całej tej wyprawy i pewnie w ogóle jedno z najlepszych jakie zobaczyłem gdziekolwiek i kiedykolwiek. Ostre granie skał w jednej z bocznych dolin
Piasek wydm w kolorze kakaowym Postanowiłem przemierzyć całą długość grzbietu najwyższej góry nad Doliną Kolejne pół godziny w jedną. Grzbietem prowadzi ścieżka Schodziłem inną stroną. Smocze zęby Zbocza przypominające trochę te na Spitsbergenie, kiedy schodziliśmy z Kamienia Trolla. Tylko szerokości geograficzna inna i klimat zupełnie odmienny.
Skały po przeciwnej stronie Grzbiet. W tym miejscu bardzo szeroki. Najszerszy na całej długości. Alternatywna ścieżka zejściowa. Tędy właśnie postanowiłem schodzić. Aby nie wracać tą samą drogą, którą w to miejsce dotarłem. Po co się powtarzać? Każda nowa ścieżka, może czymś zaskoczyć; oferuje nowe nieznane widoki . A pewnie już w to miejsce nigdy nie wrócę. Najdalszy punkt. Przeciwny kraniec grzbietu Smocza Perć
Siodełko Szlak zejściowy. Idę sam. Łukasz się zgubił. Został gdzieś w tyle. Nie czekam. Spotkamy się na dole. Coraz niżej; widać już ludzi i miejsce od którego zaczęliśmy spacer. Tyle, że na początku była ta piaskowa zawieja, więc dopiero w drodze powrotnej mogę lepiej przyjrzeć się temu miejscu. Ten odcinek przemierza sporo odwiedzających. Na piachu setki śladów ludzkich butów.
Sporo osób na szczycie. To właśnie stamtąd Dolina Księżycowa prezentuje się najokazalej. Ostatni odcinek prowadzi już po płaskim terenie. Zakrętami i wąwozem, a potem szerokim wytyczonym traktem. Ostatnie spojrzenie ponad piaski Wielkiej Wydmy i parking, z którego wracamy do San Pedro.

Valle de la Luna
Trzy laguny na Atacamie: Cejar, Piedra i Baltinache
1pix użytkownik doracz odległość 15 km 1pix

doracz użytkownik doracz(wpisów:1312) dodano 18.03.2020 16:01

Afrodyta, Nola, Lucy, Ela - bardzo Wam dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7375) dodano 17.03.2020 19:12

Kakaowa wydma. Ale tam niesamowitości. Zupełnie jak sen na innej planecie. Obstawiam ,że na księżycu nie jest tak ładnie ;)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:3139) dodano 16.03.2020 23:35

Oczywiście, że jest piękna☺.Pozdrawiam.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6850) dodano 16.03.2020 22:38

Ładna ta góra piachu:) Bezkresnie, księżycowo:) pozdrawiam:)

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4282) dodano 16.03.2020 20:45

Krajobraz iście księżycowy. Dla mnie galeria tygodnia!!! Cudo :)