Na trojaka prowadzi niebieski szlak zaczynający się w Lądku na ulicy Leśnej. Najpierw prowadzi przez malowniczy bukowy las potem ... ... będziemy się łagodnie wspinać wśród świerków. Ścieżka nie jest zbyt równa ale za to ... ... łagodnie wspina się coraz wyżej i po chwili ... ... mijamy 6m skałę Samotnik a po 40 min spokojnego marszu ...
... docieramy do pierwszych i najwyższych zbudowań na Trojaku./Skalny Mur/ Na murek wejdziemy póżniej tym czsem jednak ... ... wchodzimy po kamiennych schodach trochę ... ... zabrudzonych /ale kto by niby miał tu sprzątać/ wchodzimy na ... ... Trojana opadającego 27 m urwiskiem w kierunku południowym na szczycie którego jest ... ... ogrodzony punkt widokowy z którego rozpościerają się ...
... wspaniałe i rozległe widoki o których piszą w przewodnikach. Potwierdzam że widać Śnieżkę /biały szczyt po prawej/ Odwracając się widzimy masyw Śnieżnika. Można by tu siedzieć godzinami ale niestety przenikliwy wiatr zmusza do wejścia w las i ... ... zamknięcia okna co by nie było przeciągu. W murze przeważnie są okna i ...
.. drzwi,więc ten mimo że skalny nie odbiega od standardów,ba! - w jego skład wchodzą nawet ... ... rzeżby.Interpretacja według uznania. O.K. starczy tych porównań teraz kilka faktów.  Jesteśmy pod Skalnym Murem,kulminacją Trojaka na wysokości 765,69 m n.p.m. Skalny Mur jest to grupa skał gnejsowych wznosząca się na na południowy wschód od Trojana. Wyrasta w formie ogromnej grzędy silnie spękanych skał o długości około 100 m i ...
... do 14 m wysokości od strony północnej. Od południa nie przekraczają 10 m i są mniej strome dzięki czemu można ... ... na nie wejść,ale mimo że to najwyższy punky Trojaka to widoki są ... ... mniej ciekawe niż te z Trojana.Góra Borówkowa której poświęciłem osobną galerię. Rozczarowani widokami i smagani wiatrem schodzimy ... ... co jest niewątpliwie trudniejsze niż wspinanie.
I nagle trach !!! Coś poleciało w dół obijając się o skały ? To mój H2 !!!Całe szczęście że mam pasek to trochę spowolniło jego fikołki jednak nie uchroniło to przed pęknięciem obudowy.Ale czy żyje!!! Ufffffff - na szczęście działa.Póżniej się okazało że lampa nie działa i gwint na filtry zrobił się jajowaty. Jesteśmy teraz przy masywie skał zwanym Trzy Baszty. Skałki mają kształt grani o wysokości 9 m, szerokości 5-8 m i ... ... długości 19 m, podzielonej przez dwa prawie pionowe pęknięcia na trzy części wyobrażające kształtem baszty. Dotarliśmy do ostatniej grupy skał na dzisiejszym szlaku,do ...
... Skalnej Bramy która jest w zasadzie dużą szczeliną skalną którą ...   ... tworzą dwa równoległe ciągi potężnych skał rozdzielone stromym przejściem o ... ... długości około 27 m kończącym się na górze ciasną szczerbą o szerokości 3 m. Ścieżka w Skalnej Bramie opada stromo w dół pod przewieszoną wschodnią ścianą odchyloną od pionu o 30° na całej swojej wysokości i ... ... właśnie ze względu na to skała ta jest bardzo interesującym obiektem wspinaczkowym.Skały te osiągają 30 m wysokości. Po przejściu 3 km lądujemy na  Rozdrożu Zamkowym gdzie krzyżuje się kilka szlaków i dróg.
Jaki wariant teraz wybrać:powrót do Lądka czy dalszy marsz? szlakiem czy drogą ? Odpowiedż w następnej galerii.

Lądek,okolice -Ruiny Zamku Karpień
Lądek,okolice - Lutynia i Góra Trzech Krzyży
1pix użytkownik knfred odległość 3 km 1pix

maximus33 użytkownik maximus33(wpisów:167) dodano 13.03.2010 16:02

Podoba mi się! Tyle razy byłem w pobliżu, a nie zaliczyłem tego pięknego miejsca. Ech :)

knfred użytkownik knfred(wpisów:2455) dodano 28.10.2008 19:43

Ja mieszkam w Wielkopolsce a tam byłem na dwu tygodniowej kuracji.
hejka!

beem użytkownik beem(wpisów:182) dodano 28.10.2008 18:30

szczęściarz jesteś, że mieszkasz w tak fajnych terenach, lubię spacerować z Twoim komentarzem, gdyby tak jeszcze słonko potowarzyszyło w parze...

knfred użytkownik knfred(wpisów:2455) dodano 28.10.2008 17:59

Wiem bo mi się H2 pokaraskał.
hejka!

jula użytkownik jula(wpisów:45) dodano 28.10.2008 13:17

smutna troszkę ta galeria

dreptak użytkownik dreptak(wpisów:1519) dodano 27.10.2008 23:27

świetny komentarz, kilka ładnych zdjęć-cóż-milo było zabrać się na tę wyprawę:)

olazim użytkownik olazim(wpisów:2269) dodano 27.10.2008 22:27

Ciekawa galeria i tak ciekawie ją opisaleś tak że chyba już się tam nie wybiorę-wszystko wiem -wszystko widziałam/oczywiście przesadzam/-pozdrawim.