No to zaczynamy wyprawę :)
Miesiąć październik więc troche kolorowy las, co widać. Droga z Kuźnic na Polanę Kalatówki jest taka sobie, mijamy klasztor sióstr albertynek, idziemy przez las, czasem zza drzew wyłaniają się takie widoki. Docieramy w końcu na Polanę Kalatówki. Tu istniał pierwszy w polskich Tatrach ośrodek narciarski. Tu widoki juz bardziej rozległe. Tu widzimy kolejkę na Kasprowy Wierch. To juz zdjęcie ze Ścieżki nad Reglami. Ścieżka ciągnie się przez większą część Tatr. Jej długość to 17 km. Początkowo Ścieżka jest trochę stroma, ale po jakichś 30 minutach staję się bardziej płaska.
Ścieżka nad Reglami oznaczona kolorem czarnym ciągnie się od Kalatówek do Doliny Chochołowskiej
Zza drzew wyłaniają się nam widoki na miasto. a jesień pokazuje nam swoje barwy, a my idziemy raz w dół raz w górę, nie męcząc się zbytnio. Im dalej idziemy tym widoki ciekawsze.
W końcu dochodzimy do Czerwonej Przełęczy skąd wyruszamy w 10 minutową wspinaczkę by wyjść na... Sarnią skałę (1377 m.n.p.m.), gdzie kiedyś była częstym celem poszukiwaczy skarbów Nim się wespniemy na nią możemy podziwiać Tatry Wysokie.
Przy samej górze bardziej stromo, prawą stroną wspinamy się na szczyt.
skąd mamy piękny widok na Zakopane.
(Na Sarniej Skale obserwujemy także zjawisko obniżenia wszystkich pięter roślinności, górna granica lasu schodzi tu do 1300 m.n.p.m.) i ośnieżone szczyty gór Po przeciwnej stronie Zakopanego króluje nad nami Giewont, który tu robi wrażenie, zwłaszcza opadająca w dół jego jedna ściana. Teren na Sarniej Skale jest duży i są różne występy na które na własne ryzyko można się wspiąć Robimy fotkę, zachowując zasady bezpieczeństwa i schodzimy w dół.
Idąc dalej Ścieżka nad Reglami dochodzimy do wylotu Doliny Strążyskiej, powyżej Doliny znajduje się wodospad Siklawica Wodospad opada z dwóch prawie pionowych ścian. Jego wysokość to 23 metry. Patrzymy, myjemy ręce, nogi co tak kto chce :)  i wracamy Doliną Strążyską oddalając się od śpiącego rycerza

Tatry - Sarnia Skała
Giewont &  Czerwone Wierchy &  Kasprowy Wierch
1pix użytkownik baracuda77 odległość 1 km 1pix

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 01.04.2010 14:43

Super wycieczka, uwielbiam takie wędrówki i widoki. Miło było z Twoim przewodnictwem wędrować

seerene użytkownik seerene(wpisów:46) dodano 20.01.2009 09:14

Tu też byłam, ale jak już się wspieliśmy na Sarnią Skałę, to mgła zakryła wszystkie widoki :(

knfred użytkownik knfred(wpisów:2455) dodano 06.12.2008 11:54

Jak bym widział relacje z własnej wędrówki po górach.
Ten szlak jest moim ulubionym na pierwszy dzień,tylko że idę dalej do Kościeliskiej.