Co prawda są już dwie galerie z wyprawy na wyspę Skiathos, ale ja chcę dorzucić tu swoje trzy grosze. Chciałam Was zachęcić przede wszystkim do podróży statkiem, a właściwie statkami kapitana Kostasa i jego małżonki. I choć jest mało zdjęć z tego co działo się na statku, to to było największą przygodą. W porcie zachwycają kolory łodzi, jachtów statków...
My cieszymy się pogodą, słońcem, wakacjami, a niektórzy ciężko pracują.
Takie dwa statki wycieczkowe zabierają nas w podróż. Dwie Elżbiety. Odpływamy, zostawiając za sobą ląd. Przed nami roztaczają się piękne widoki i towarzyszą nam do samego końca podróży, tak samo jak sympatyczne latające rybki.
Nagle okazuje się, że zostaliśmy porwani przez piratów!!! Z górnego pokładu dobiegają dźwięki greckiej muzyki, lecz my nie dajemy się skusić i siedząc na dziobie, pstrykamy dla obieżyświata:) Dobiega nas krzyk kapitana, że po lewej płyną z nami delfiny - wszyscy przebiegają na lewą burtę! Statek się przechyla - turyści ku uciesze kapitana krzyczą ze strachu. Delfinów jednak nie widać:)
Dowcipniś z tego kapitana! Statek pani kapitan daleko z przodu a nas kusi muzyka z górnego pokładu... No ale to trzeba koniecznie zobaczyć! Kapitan z bratem tańczą niesamowicie. Grecki taniec w ich wykonaniu, niezmiernie dynamiczny wzbudza ogólny zachwyt! Pomimo młodego wieku a co za tym idzie niewielkiego wzrostu, chłopiec radzi sobie doskonale.
Podpytany przez nas, pracujący na statku polski pomocnik zdradza tajemnicę, że chłopiec jest synem kapitana Kostasa. Ot, taki sobie chwyt marketingowy:)
Nie zmienia to jednak faktu, że tanczy świetnie. Czas na statku szybko minął. Dobiliśmy do brzegów wyspy Skiathos.
Wąskie uliczki, zakamarki - typowe dla greckich miasteczek. Dużo zieleni i różnorodnych kwiatów. Wspinamy się na szczyt. A na szczycie kościółek...
...wieża...
...i widok na zatokę... i miasto. Starsi mieszkańcy szukaja skrawka cienia... ...turyści skwarzą się na słońcu. Straszny upał. Ale wiatrak na szczycie kusi. Całe miasteczko zdobią niebieskie elementy.
magg...  i ja też mam swoje koty:) Nie przeszkasza im moje wścibstwo. Kwiaty rosną zawsze wszędzie, tam gdzie im najlepiej będzie. I na bucie i na głowie, jeśli ktoś się kocha w tobie
Tu raczej miłość usycha;)
Pewnie myśleli, że tu nie zajrzymy:) Jak zwykle w takich turystycznych miasteczkach nie mogło zabraknąć sklepów z pamiątkami.
trochę niebieskości... Niedługo wracamy na statek. Tu chcę nadmienić, że drugi statek jest zdominowany przez żeńską część rodziny kapitana Kostasa-płyną nim: jego żona i dwie córki. Na samym końcu, jak już dopłynęliśmy do brzegu - cała piątka odtańczyła przed nami cudowny taniec przez niektórych znany jako taniec Zorby.
Wieża kościelna absolutnie nie pasuje do tego miasteczka. A to już zegar na statku - przypomina, że o 14.00 odpływamy.
I nikt nie przypuszcza, że kapitan szykuje nam kolejną niespodziankę. Zaczęto rozdawać balony, chować krzesła, radzono pochować aparaty forograficzne. Do balonów lejemy wodę i... już wiemy! Szykujemy sie do walki na śmierć i życie!!! Zbliża się nasz cel, jesteśmy gotowi. Czekamy aż podpłynie bliżej. I nagle głośny okrzyk kapitana - DO ATAKU!!!
Co tam się działo!!!
Walczyliśmy do ostatniego balona! Nie wiem kto wygrał, ale byliśmy przemoczeni do suchej nitki:))) A tu już kapitan woła na górny pokład... Płynące z nami Greczynki zgodnym ruchem podążały   w tańcu, a my za nimi-staraliśmy się nadążyć, ale to nie było takie proste. Później na pokład wszedł kapitan-pirat i poprowadził zwariowaną zabawę. Na koniec każdy za łyk  metaxy chętnie całował kapitana, dziękując mu za wspaniała przygodę:)

GRECJA Skiathos
Skiathos
1pix użytkownik martineska odległość 4 km 1pix

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 03.10.2013 20:21

Też z Kostasem płynąłem na Skiathos, też krzyczał, że delfiny widać i faktycznie, w wodzie był delfin ... taki nadmuchany:))) W sumie byłem tam dwa razy i jeszcze pewnie się tam wybiorę, piękna wyspa i fajnie ją pokazałaś:)))

magdar użytkownik magdar(wpisów:3155) dodano 24.02.2012 15:35

Byłam i też wszystkie atrakcje na statku zaliczyłam:tańce,bitwę ,Metaxę,i nawet delfiny były :)Pozdrawiam :)

dreptak użytkownik dreptak(wpisów:1506) dodano 12.03.2009 20:46

znakomite zdjęcia, interesujacy opis(aż chce się przeczytać raz jeszcze i jeszcze raz...)-świetna galeria

krushyna użytkownik krushyna(wpisów:396) dodano 24.02.2009 12:50

Nasz repertuar nie kończy się oczywiście tylko na tym :) w przerwach zazwyczaj tańczy drugi skład, więc się przeplatamy, ale to zależy też od ilości osób na wyjeździe czy koncercie :) kapela też czasem musi zaśpiewać, żebyśmy się wyrobili z przebraniem :) Pozdrawiam.

krushyna użytkownik krushyna(wpisów:396) dodano 20.02.2009 14:52

Maniana bardzo Ci dziękuję :) Młodość w takim zespole to rzeczywiście piękny i owocny czas i mam nadzieję, że jeszcze długo spędzę tam swoje lata :)
Pozdrawiam serdecznie!

muczacza użytkownik muczacza(wpisów:241) dodano 22.01.2009 11:43

Fajne zdjęcia. Też miałem okazję być na tej malowniczej wyspie, ale z 10 lat temu i niestety nie przywiozłem ze sobą takiej galerii:( ze względu na sprzęt i umiejętności:) i również miło wspominam klimat jaki panował na statku, gdzie oprócz tańców były zawody typu... wrzucenie butelki szampana przez kapitana statku do krystalicznie czystego Morza Egejskiego, a głównie turyści mieli się wykazać wyskokiem za burtę i kto pierwszy wyłowi butelke ten wygrywa główną nagrodę czyli...butelkę szampana:)

ciekawiswiata użytkownik ciekawiswiata(wpisów:19) dodano 21.01.2009 17:07

Urocza galeria, sympatyczny komentarz

olazim użytkownik olazim(wpisów:2229) dodano 21.01.2009 14:42

Bardzo ciekawa przygoda i wcale się nie dziwię że dorosłym podobały się takie wygłupy-czasem warto zachowywać się jak dziecko -pozdrawiam.

magg użytkownik magg(wpisów:423) dodano 21.01.2009 11:40

Koty piękne i jak na Grecję to dobrze" wypasione".
Podobają mi się też te łodzie w kolorze naturalnego drewna.

magg użytkownik magg(wpisów:423) dodano 21.01.2009 09:17

Właścicielka tych butów chyba nie dbała o higienę bo coś w nich wyrosło. : )
maniana , domyślam się ,że nie są Twoje .W takich trudno zwiedzać Grecję.

maniana użytkownik maniana(wpisów:244) dodano 21.01.2009 07:45

Polecam szczerze każdemu rejs z kapitanem Kostasem i jego rodziną. Naprawdę wspaniała przygoda.
Bitwę oczywiście wygraliśmy my! Przynajmniej tak nam się zdawało:)
Ale fajne uczucie - czułam sie jak przedszkolak, któremu wszystko uchodzi.

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 20.01.2009 22:58

Świetna relacja i ciekawe miejsce, kto wygrał bitwę ? ;)