Dzień zapowiadał sie piękny słoneczny.Wyruszyliśmy z Cuzco pociągiem  który musial pokonać góry otaczające miasto, wiec bylo troszke atrakcji bo to jechaliśmy do przodu a to znowu do tyłu. W dole  roztaczała się panorama miasta. Za oknami oczywiście piękne widoki. Dotarliśmy do doliny rzeki Urubamby
Na postojach oczywiście mogliśmy zaopatrzeć się w piekne kolorowe upominki. Niestety jak to z pogoda nic nie wiadomo. Przed przesiadką do autobusu zaczęło paskudnie lać. No i jak bylismy na miejscu to musieliśmy  jakis czas przeczekać w budynku bo tak lało że trudno bylo wyjść i zwiedzać.  Przewodnik zapewnial nas ze
deszcz przestanie padac. Ale my w strugach deszczu wyruszyliśmy na zwiedzanie.  Ulewny deszcz i mgła przysłaniała zapierające   dech w piersiach widoki.
Jeszcze bardziej to miejsce stało sie magiczne Zrozumielismy jak niewiele od nas zależy. Można planowac wyjazd, polecieć dotrzec na miejsce i co.. Można wrócić i nic nie zobaczyć. A nam sie jednak udało.
Miasto otoczone jest murami obronnymi. Pozostałości dzielnic mieszkalnych znajduja sie we wschodniej częsci miasta. Badania architektoniczne wykazaly wiekszoścć pochówków kobiet  - na 10 szkieletów kobiet  1 szkielet mężczyzny.  Twierdzi sie nawet ze Machu Picchu bylo sanktuarium Dziewic Słonca.
Sztuka z jaką bloki zostaly ze sobą połaczone  bez użycia zaprawy do dziś  jest dla nas zagadką. Budowniczowie wykorzystali
także istniejejącą budowę terenu.  Co chwile inny piekny kawałek inkaskiego miasta wylania nam
sie zza mgły. Do dzisiaj nie wiadomo dlaczego to miasto zostało opuszczone.
 Ja je opuszczam dziękujac ze chcialo mi sie pokazac. Smaczny obiadek i dalej w drogę.

Peru- Dolina Urubamby - film
Peru - Twierdza Ollantaytambo
1pix użytkownik pipol odległość 93 km 1pix
Peru - Ollanta i Ollantaytambo
Peru cz. XX - Ollantaytambo i Chinchero.
1pix użytkownik wmp57 odległość 93 km 1pix

migot użytkownik migot(wpisów:305) dodano 19.02.2012 19:24

Chmury trochę wypalone, ale mają te zdjęcia jakiś taki klimat, którego brakuje wielu "poprawniejszym" - bardzo mi się podobają:)

agra60 użytkownik agra60(wpisów:1204) dodano 24.11.2010 16:56

Bardzo ciekawa relacja z tego magicznego miejsca - byłem 4 miesiące przed Tobą , też wydawało się że wyjazd do Machu Picchu jest zbędnym wydawaniem pieniędzy -ale duchy Inków były dla mnie łaskawe -chmury opuściły te miejsce .Pozdrawiam

ulka użytkownik ulka(wpisów:265) dodano 30.03.2009 22:39

Dzieki za miłe komentarze, zwiedzać się dalo. Troszkę straciliśmy czasu jak musieliśmy przeczekać bardzo ulewny deszcz, ale docenialiśmy to co mozemy zobaczyc i nikt nie byl marudny,. a to bardzo ważne, największy problem byl z robieniem zdjęć, czasami do zrobienia jednego zdjęcia potrzeba bylo 2 albo trzech osób . Szkoda troszke sprzętu mimo wszystko ha ha. Dzięki i pozdrawiam.

markolina użytkownik markolina(wpisów:36) dodano 29.03.2009 21:48

miasto na liście z moich marzeń :) piękne zdjęcia

raul użytkownik raul(wpisów:2023) dodano 29.03.2009 21:35

Kolejna odsłona tego miasta ... bardzo tajemnicza i pełna uroku. Nie wiem jak się zwiedzało w czasie takiej pogody, ale te chmury i mgiełka, bardzo podkreślają mistycyzm tego miejsca ... jednym słowem - świetnie ;)

doris użytkownik doris(wpisów:744) dodano 29.03.2009 21:15

Ulka czuję, że dzielenie się wrażeniami z podróży sprawia Tobie radość - to jest w galeriach bardzo ważne i takie miłe :-)))) Pozdrawiam

filmdil użytkownik filmdil(wpisów:1406) dodano 29.03.2009 19:38

Zamglone Machu Picchu już było w OS, ale tak mokre i zapłakane to widzę po raz pierwszy.
Te mgły są niesamowite. A na mokrych kamieniach to pewnie nie jeden turysta się pośliznął.