Wczesnym rankiem (co dla mnie znaczy około godziny 10) zaczynamy naszą wycieczkę pieszą po mieście Ateny. Na zdjęciu Akropol. Gdy już wspięliśmy się na górę wchodzimy po schodach rzymskich na przeciw widzimy Propyleje.. między kolumnadą Propyleji - budowy (przedsionka) przez którą prowdzi droga do świętych miejsc - docieramy do ... teatru Dionizosa - IV w p.n.e - mieścił on około tysiąca ludzi. Miały tu miejsce prapremiery np Sofoklesa Erechtejon - świątynia poświęcona Posejdonowi i Atenie.
Krąży również legenda o powstaniu Erechtejonu (która jest również legendą o wybraniu obecnej nazwy miasta). Gdy Ateny jeszcze nie były rozwiniętym miastem, Posejdon i Atena toczyli spór kto będzie opiekunem miasta. Problem mieli rozstrzygnąć mieszkańcy, którzy mieli zadecydować kogo dar był cenniejszy. Posejdon uderzył swoim trójzębem w skałę, z której wytrysnęło słone źródło (obecnie jest tam studnia, postawiona pośrodku Erechtejonu), Atena podarowała oliwkę, którą mieszkańcy uznali za cenniejszy dar niż woda. Tam gdzie stoczył się ten spór, postawiono świątynię, czyli Erechtejon na uczczenie tamtego wydarzenia. Świątynia Nike. Budowę świątyni rozpoczęto w 425r p.n.e.
Partenon - główna świątynia na Akropolu. Poświęcona Atenie Partenos (Atenie Dziewicy). Nie zrobiłam okazalszego zdjęcia, żeby wam oszczędzić oglądania rusztowań. Wzgórze Aeropag. W satrożytnych Atenach nazwa ta określała radę archontów. Wzgórze Aresa było azylem dla zabójców. Oto Akropol przy zachodzącym słońcu Widok z Akropolu na Ateny a w oddali góra Lycabettus ..... i jeszcze rzut oka na Ateny. Schodząc z Akropolu napotykamy kamienny kościół metamorfozy.
Widok na Agorę i muzeum Dorycka świątynia Hefajstosa. Kolumnada świątyni. Kościół Agii Apostoli XI wieczny kościół przy wejściu do Agory Agora. Tajemnicze jeszcze nie odkryte przeze mnie ruiny ;-)
W Agorze można zobaczyć wiele kolumnad które niegdyś osłaniały przed słońcem lub ochraniały przed deszczem Muzeum Agora, można zobaczyć... ... starożytne posągi ... umieszczone również na zewnątrz budynku... Świątynia Zeusa i idąc dalej... ... spotykamy gwardzistów ochrony Pałacu prezydenckiego. Chyba jakaś imprezka się szykuje :-) więc...
Idziemy pod okazały pałac prezydencki, a tam... gwardziści... ale coż oni robią? - tańczą? Nie nie to zmiana warty :-) Dalej nasze nogi chcą podążać na górę Lycabettus. Wspiąć się nie było łatwo.... .... ale widoczki warte tego... .. na wzgórzu znajduje się kościół św Grzegorza.
Uwaga ostrzeżenie. Wchodzicie zmęczeni płuca można wypluć gorąco choć był to listopad a tu pan z aparatem Polaroid wyskakuje i naciąga z zaskoczenia na zdjęcie za 5 E. Uważajcie na niego. Dzwonnica na wzgórzu. Silny wiatr zmusza nas do zejścia w dół. Korzystając z resztek sił idziemy...
... obaczyć stadion Olimpijski (Panathinaikon) gdzie odbyła się pierwsza olimpiada.
A dziś spotkaliśmy tutaj tylko czarne chmury Życie w Atenach nigdy nie ustaje .... ... jeszcze ostatni rzut oka z hotelowego okna na Akropol i .... ... na świątynię Zeusa... ... i idziemy spać...

Dziękuję Ci Marku, że dzięki Tobie mogłam to wszystko zobaczyć...

Dobranoc

ATENY ANTYCZNE
1pix użytkownik wo odległość 0 km 1pix

zibi11111 użytkownik zibi11111(wpisów:100) dodano 15.11.2011 17:29

Przyjemnie popatrzeć na tak wspaniałe fotki ,zwłaszcza że ich jakość dopracowana jest w każdym calu.-POZDRAWIAM

perelka użytkownik perelka(wpisów:92) dodano 07.01.2011 16:26

herika z tymi ludźmi to mój mąż może ci powiedzieć ile się cierpliwie naczekał żeby mi z kadru zeszli :-))

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 19.11.2010 14:36

bardzo fajna galeria:) i tak jakoś mało ludzi na Twych zdjęciach: kadrowanie czy szczęscie? bo jak ja byłam, to wszędzie było pełno ludzi...

kama_wos użytkownik kama_wos(wpisów:204) dodano 14.01.2010 09:48

większość ludzi twierdzi, że Ateny to wielkie miasto, a zabytki to "kamień na kamieniu". Ja osobiście jeszcze tam nigdy nie trafiłam. Ale z tego co widzę na Twoich zdjęciach było by co zwiedzać ;)

beata-zbychu użytkownik beata-zbychu(wpisów:1002) dodano 14.01.2010 09:27

Ateny ciekawe w Twoim wydaniu - byliśmy ale nie stać nas było tyle drałować na "górkę" Likavitos i mamy tylko we wspomnieniach widoki z Akropolu

weronika użytkownik weronika(wpisów:238) - Użytkownik usunięty. dodano 26.06.2009 20:06

też nie byłam i rownież przyjemnie było zobaczyć :)

olazim użytkownik olazim(wpisów:2262) dodano 12.05.2009 18:02

Ciekawe foty-nie byłam ,więc z przyjemnością zwiedzilam galerię-naj.nr.10,11,27 28 i 35-pozdrawiam.

mirak użytkownik mirak(wpisów:270) dodano 11.05.2009 21:38

Również byliśmy rozczarowani Atenami. I tak jak widzę udało się wam uchwycić jako tako Akropol. My zwiedzaliśmy w kosmicznym tłumie choć to już był wrzesień.

perelka użytkownik perelka(wpisów:92) dodano 11.05.2009 19:49

Mieliśmy przewodnik po angielsku i pewnie stąd inna pisownia.