Godz 5:26
Z pociągu do Zakopanego w Poroninie wysiada tylko nasza piątka.. Przy takiej pogodzie nie ma co się dziwić braku tłumów.. Musimy dotrzeć do miejscowości Ząb gdzie mamy zarezerwowane noclegi, pojawia się pytanie które zadalibyśmy komukolwiek kto by się pojawił.. 'którędy na Ząb?'
jak widać na zdjęciu ulice puste więc trzeba było wziąść wszystko w swoje ręce Wyruszamy na drogę krajową popularnie zwaną 'Zakopianką'
Obok drogi czekały na nas piękne widoki i.. ..i jak widać na zdjęciu Cudowna pogoda;
W Białym Dunajcu przyjaźnie zaciągający góral podał info, że musimy się wrócić przejść przez most i zostanie nam kawałeczek pod górę..
5km obłożeni plecakami i cały czas pod górę.. damy radę.. Biały Dunajec- potok przepływający obok zakopianki- to na nim był most który mieliśmy przejść..
Piękny widok prawda? a teraz ten sam potok z trochę innej perspektywy- zwróćcie uwagę na wysepkę na środku rzeczki- brakuje jeszcze tylko napisu w stylu 'my, ludzie, zwiedzaliśmy te okolice'.. Dotarliśmy do miejscowości Ząb gdzie mamy kwaterę nr pięćdziesiąt parę i wcale nie jest łatwo znaleźć tą naszą kiedy po jednej stronie ulicy mamy nr 145, po drugiej załóżmy 63 i 65, a 64 jest kilometr dalej w lewo n skrzyżowaniu.. dziwne, ale nie ma co narzekać.. Już przy naszej kwaterze- widok prawie że z okna- w późniejszej części podam ile nas wszystko kosztowało..
A pogoda dalej piękna i zapowiada się na jeszcze piękniejszą..
Po nieprzespanej nocy w pociągu postanawiamy się zdrzemnąć ze 2 godz i dalej w drogę godz 10.
Na pobyt w górach zaoszczędziłem ok 140 zł(z czego trzeba jeszcze odliczyć bilet w drogę powrotną na co przeznaczam 60zł).
W planach jest przejście przez Gubałówkę do Zakopanego i zrobić zapasy na cały tydz żeby nie dokupywać za dużo i poświęcić czas tylko wędrówkom
wyruszamy pełni optymizmu że zawsze mogło być gorzej .. Kościół rzymskokatolicki, do którego zaszliśmy;
msze są tu odprawiane w niedziele o 10 30, trochę to głupie ale zatrzymaliśmy się tu jako jedynym zadaszonym miejscu publicznym, w którym mogliśmy się schronić przed deszczem.. Po oczekiwaniu na lepsze, decydujemy się przeznaczyć ten dzień na regenerację sił przed jutrzejszym dniem..
Wsiadamy do autobusu kursującego na trasie Zakopane-Gubałówka;
bilet z przystanku pod sklepem w Zębie 3,50zł
..i niezapomniany tekst kierowcy-a co mnie obchodzi że Krystian jest w sklepie
pozdrowienia dla oliego1104 ;) Wysiadamy nieopodal dworca autobusowego w Zakopanem i wyruszamy w 'miasto'.. Słynny śpiący rycerz- Giewont;
nawet nie zdawałem sobie sprawy że w jutrzejszy dniu podróży będę mógł patrzeć na niego z góry..

Moje wędrowanie
okolice Zakopanego
1pix użytkownik ewka odległość 2 km 1pix

oli użytkownik oli(wpisów:144) dodano 09.10.2009 12:23

dziękuję jak znajdę czas to dokończę relację;) jeśli ktoś będzie chciał popatrzeć- zapraszam;

marcowadziewczyna użytkownik marcowadziewczyna(wpisów:1527) dodano 09.10.2009 09:24

świetna wyprawa i super komentarz :)

oli1104 użytkownik oli1104(wpisów:87) dodano 29.09.2009 17:05

Świetnie poukładana i komentarze super:)
Czekam na następne:)

porzeczka użytkownik porzeczka(wpisów:344) dodano 29.08.2009 13:57

Oglądając Twoje galerie mam podobne skojarzenia, co Borek... Sięgam pamięcią wstecz - do wyjazdów nocnymi pociągami, z plecakiem, śpiworem i konserwami, kiedy liczyliśmy każdy grosz, żeby móc zostać jeszcze jeden dzień dłużej... Dzisiaj mogę pojechać "dalej i wygodniej" - nie pamiętam, czy wtedy o tym marzyłam. Pewnie nie - wystarczyło poczucie wolności i szczęścia, które rekompensowało wszelkie niewygody! Podoba mi się Twoja Pasja i Twoje Marzenia, a najbardziej to, że widzisz i cieszysz się tym, co masz teraz, starasz się niczego ne przegapić - za to ode mnie 10! Na dobry sprzęt, doskonałe zdjęcia i egzotyczne podróże masz jeszcze mnóstwo czasu! Wierzę, że wszystko to uda Ci się zrealizować i bardzo szczerze Ci tego życzę! Pozdrawiam :-)

kamila_kula użytkownik kamila_kula(wpisów:179) dodano 28.08.2009 16:11

Ja też jestem wielbicielką PKP Przewozy Regionalne :), a zarazem wrogiem PKS :P. pozdr.

oli użytkownik oli(wpisów:144) dodano 28.08.2009 15:47

pogoda byłą lepsza ale o tym później;)

Pociąg jest dla mnie najtańszy i póki nie będzie na polskich torach TGV o wiele drozszych od przewozow regionalnych to będę dalej jeździł zapewne pociągiem.;)
No ale przez te 5dni zdążyłeś zaliczyć jakiś znaczący szczyt czy tylko tak z dołu spoglądałes?

margo użytkownik margo(wpisów:2557) dodano 25.08.2009 18:31

Zdjęcia jak zdjęcia, ale twój komentarz bardzo przypadł mi do gustu. Mam nadzieję, że w dalszej części urlopu pogoda była lepsza.