m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (1):

 
Krym 2005

najbliższe galerie:

 
Krym - Ałupka,  Ai Petri
1pix użytkownik daleko_stad odległość 1 km 1pix
Pałac Woroncowa w Ałupce
1pix użytkownik knaga odległość 1 km 1pix
KRYM ( 14 ) ...  Ałupka
1pix użytkownik rozmusiaki odległość 2 km 1pix
Aivazovskoe (obok Partenitu)/ Krym
1pix użytkownik olgar odległość 5 km 1pix
Krym 1964
1pix użytkownik szustakowskimieczyk odległość 8 km 1pix
Krym - Jałta/Liwadia
1pix użytkownik daleko_stad odległość 11 km 1pix

komentarze do galerii (9):

 
kustonnka użytkownik kustonnka(wpisów:404) dodano 05.03.2007 09:23

stefanie, przepraszam, ze czules sie urazony moimi slowami. To bylo tylko moje odczucie. Ale Twoja galeria wzbudza takie emocje, ze czasami czyta sie "miedzy wierszami", w dodatku czyta sie zle. Przepraszam !

Nadal mam watpliwosci, czy powinnismy fotografowac w takich sytuacjach. Przeciez nie mamy zgody tych ludzi, nawet takiej domyslnej. Ale temat to trudny, nie ma jednoznacznej odpowiedzi, przynajmniej ja jej nie znam. Slowo Ci daje, ze w Manilii nie mialem odwagi robic zdjec ludzi mieszkajacych na chodnikach, nie chodzi tu o strach, bo nic mi nie grozilo, ale o skrepowanie, wydawalo mi sie, ze fotografujac wyrzadze tym ludziom moralna krzywde. Ale to tylko moja, prywatna, opinia. Zreszta na ten spacer po Manilii wzialem aparat, planowalem robic zdjecia i robilem, ale krajobrazom, a nie rodzinom mieszkajacym na chodnikach.

stefan użytkownik stefan(wpisów:44) dodano 05.03.2007 00:53

Kustonko, Przeczytałem jeszcze raz komentarze w Kalkucie i nie wiem co mam w nich zmienić żebyś nie uważał ich za niesmaczne i żeby nikogo nie raziły.
Nie traktuje tych ludzi z góry, patrząc na taką biedą możesz mi uwierzyć, nie znam osoby której by było do śmiechu. Może ty znasz i dlatego wlasnie ważysz mocne opinie o ironii mojej strony..
Opisy są takie jak to odczuwałem i tak jak tam było to co widzisz jest łazienką mieszkaniem sypialnią i jadłodajnia.
Definicja tych słów nie zawsze jest taka do której przywykliśmy w naszym odbiorze.






kustonnka użytkownik kustonnka(wpisów:404) dodano 04.03.2007 12:26

Temat slumsów jest bardzo delikatny. Nie mam jednoznacznej opinii.
Wydaje mi sie ze mamy do czynieniea z 3 sytuacjami.
- pólnocne Indie, ludzie zyjacy w skrajnej nedzy, ale majacy na ogól dach nad glowa. Czasem z blachy, czesem z tektury, ale jednak dach. Ludzie spokojni, zyczliwie nastawieni do turystów. Zdjecia bez problemu.
- favelas w Rio cenzuruja sie same. Wejscie do favelas i robienie zdjec ? Moze nie jest niebezpieczne dla zycia, ale dla aparatu fotograficznego tak.
- Manila na Filipinach. Niedaleko od turystycznych hoteli, tysiace ludzi mieszka na chodnikach, sporo rodzin z malymi dziecmi. Zupelnie niegrozni dla tyrystów wydaja sie ich nie zauwazac. Nie mialem odwagi popstrykac zdjec, aparat zostal w futerale.

archipio użytkownik archipio(wpisów:892) dodano 04.03.2007 09:15

(Pewnie nie długo Alupka wyjdzie na czoło klasyfikacji "komentarze").
Mnie, miniaturka zainteresowała zestawieniem plam kolorów.
Po powiększeniu nie było to już tak interesujące, ani dobre.
Ale dalej była to dla mnie martwa natura! Ta kategoria właśnie.
Jest jednak tytuł.
No właśnie. Sądzę, że brak zupełny ludzi (martwy plan - martwa natura),
w związku z tym pewna abstrakcyjność - wszystko to sprawia, że nie jest to dla mnie reportaż z ukraińskiej faveli.
Oczywiście pytanie: dlaczego jedno zdjęcie?
I jeszcze jeden wątek dyskusji.
Czy są zakazane rewiry dla nas, amatorów?
To budzi z razu mój protest, ale?
Możemy być ograniczeni brakiem intuicji zawodowca, techniką, dostępnością tematu (wojna).
Akurat slumsy (jeżeli mieszkańcy nas nie pogonią) nie muszą być dla nas tematem tabu.

kustonnka użytkownik kustonnka(wpisów:404) dodano 04.03.2007 01:55

Stefanie, zgadzam sie Twoja ocena. "Moi Hindusi" z Radzastanu zyja w slumsach, ale to Hilton w porównaniu z Twoja galeria a Kalkuty. Ale przeciez nie bedziemy sie licytowac nedza. Za ile dolarów na miesiac mozna wegetowac ? Za 30, za 20 za 10, moze za 5 ? W Twojej galerii z Kalkuty troche mi sie nie podoba komentarz, "lokalny fastfood", "lazienka", mieszkanie". Wydaje mi sie, ze traktujesz biede tych ludzi, "z góry".
To Twój wybór, ja uwazam, ze nawet lekkie szyderstwo wobec tak okropnie beznadziejnej nedzy, jest troche niesmaczne.
Ale to tylko moja prywatna opinia.

Na marginesie, zaczalem pracowac na UJ w 1969, moja pierwsza pensja to bylo 1000 zl. Dolar kosztowal 100 zl. A wiec zylem za 10$ miesiecznie. Ja wiem, inne czasy, inny system, ale dla ludzi z Ameryki zwiedzajacych Kraków, ja bylem takim "slumsowcem". Moze dlatego nie za bardzo lubie ironie wobec ludzi zyjacych za 10$ miesiecznie.

stefan użytkownik stefan(wpisów:44) dodano 03.03.2007 18:20

Galeria niestety nie należy do udanych.. Stawiam ocenę podobną do Kustonki

Kustonko, nie do końca zgadzam się ze nie należy pokazywać w naszym serwisie zdjęć „trudnych w odbiorze” dla mnie właśnie takie bardziej bardziej do mnie przemawiają. Wydaje mi się ze Twoje zdjęcie Hindusi/ Nr. 14 nie jest do końca prawdziwą rodzina ze slumsów.... Zerknij sobie na galerię Kalkuta (wybacz jakość zdjęć- słaba cyfrówka) – wydaje mi się ze to właśnie w tym mieście są prawdziwe Indyjskie slumsy.

kustonnka użytkownik kustonnka(wpisów:404) dodano 03.03.2007 11:13

Moja wczorajsza reakcja "na zywo" byla moze za ostra, ale ta jednozdjeciowa galeria nadal mi sie nie podoba.
Ogjadajac ja nasuwa sie pytanie : czy my "amatorzy" mamy prawo fotografowac ludzka biede, ludzkie "nieszczescie" ? Czy nie powinnismy zostawic tego tematu zadnym sensacji "zawodowcom" ?

Na to pytanie kazdy musi odpowiedziec sobie sam. Ja daje sobie prawo robienia zdjec w trudnych warunkach, ale staram sie szukac choc odrobiny radosci i pogody ducha.
Trudne to, wlasciwie udalo mi sie tylko raz. Mam na mysli zdjecie 14 w galerii "Hindusi". Rodzina zyjaca w slumsach, a mimo tego az bije od nich radosc zycia !

osso użytkownik osso(wpisów:2) dodano 03.03.2007 10:47

Proszę nie zaśmiecać tego serwisu zdjęciami, które nie powinny się tu znaleźć!

kustonnka użytkownik kustonnka(wpisów:404) dodano 02.03.2007 23:31

Postanowilem nie stawiac nikomu "jedynki". Ale tej Alupce postawie. To juz druga galeria z tej "serii". Co to ma byc ? Brurna kuchnia, zart, happening ? Proponuje zrobic zdjecie meskiej ubikacji na polskim weselu, gdzies tak kolo 5-tej nad ranem. tez jest na co popatrzyc !
Niestety nie zrozumialem "piekna" tej galerii ...

Stawiam "1"

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!