Z Kuźnic ruszamy niebieskim szlakiem na początku kamienistą drogą przez Boczań. Po dojściu na Wielką Królową Kopę  zaczniemy schodzić bardzo widokowym, niebieskim szlakiem, do schroniska Murowaniec. Z tego miejsca  można oglądać kolejne szczyty np.  najlepiej rozpoznawalną górę w polskich Tatrach - Giewont (1894 m.n.p.m.). Hala Gąsienicowa... już chwilka i docieramy do Murowańca:)) Wita jak zwykle widok dwóch Kościelców...Mały i Duży...:)
W Murowańcu chwila odpoczynku..kawa słynna szarlotka..i ruszamy dalej... Ze schroniska udajemy się niebieskim szlakiem do Czarnego Stawy Gąsienicowego (1623 m.n.p.m.). Ścieżka jest szeroko, ułożona z kamieni. Ze szlaku roztacza się bardzo ładny widok na Dolinę Suchej Wody.
Z nad stawu skręcamy w prawo na zielony szlak, który dość stromo pnie się na zboczem Małego Kościelca na Przełęcz Karb (1825 m.n.p.m.).
W dole zostawiamy Czarny Staw.. Ze szlaku roztacza się bardzo ładny widok ..Czarny Staw Gąsienicowy, Widać stąd kilka większych i bardziej znanych stawów jak Kurtkowiec, Zielony Staw, Długi Staw, jak i tych mniej znanych.  Będąc tutaj i spoglądając na Zielony Staw. To chyba Zadni Staw.;) Niektóre z nich są tak małe, że trzeba by było do nich zejść aby przyjrzeć się im dokładniej. .. można oglądać kolejne szczyty np. Kasprowy Wierch (1987 m.n.p.m.)oraz najlepiej rozpoznawalną górę w polskich Tatrach - Giewont (1894 m.n.p.m.).
Na szczyt Małego Kościelca 1863 m.n.p.m. docieramy już za chwilę. Najlepiej chyba stąd widać białą ścieżkę prowadzącą do schroniska Murowaniec, którą przyszliśmy do niego. Przecina wyrazistą, białą linią wszystkie wzgórza i pasy kosodrzewiny. Mały Kościelec za nami... Z tej wysokości Czarny Staw Gąsienicowy przybiera całkowicie niebieski kolor, od którego na północnych jego stronach odbija się pasmo górskie od Granatów aż po Żółtą Turnię. Widok z Przełęczy..udało mi się złapać cień..lecz nie orła;))) Napotkany na szlaku konar...
Wejście czarnym szlakiem na szczyt.
Kościelec  (2155 m.n.p.m.).
I widoki już ze szczytu..:)W kierunku Kasprowego Wierchu  Po lewej stronie (na zachodzie) widnieje dodatkowo Giewont w całej okazałości, Kasprowy Wierch i Czerwone Wierchy nieco przysłonięte przez Kasprowy Wierch. Widoczność dobra ..pogoda udała się cudowna..jak na koniec września..:)) Widoki ze szczytu..nie mogłam się napatrzeć... W tle Rysy.. Widok na Granaty...
Szczyt Kościelca
Kościelec składa się z dwóch szczytów.Siedzę na pierwszym;)) ..to drugi..Widok na Zawrat ..jeszcze raz ... widok na Kozi... Widok na Czarne Ściany i Kozi wierch... po prawej Orla Perć w dole Czarny Staw...
widok ze szczytu... ten sam widok...na Czarny Staw.. Powrót..
Ostatni rzut oka..na piękne widoki... Schodzimy ze szczytu...
Mamy dwie możliwości powrotu: dla urozmaicenia przejście niebieskim szlakiem do Zielonego Stawu i Kurtkowca, po czym  czarnym szlakiem do Murowańca. Widok na Kościelec ze strony zachodniej... Widok na Świnice...
Napotkane Wrzosy ... Z Karbu schodzimy łagodnym niebieskim szlakiem między wielkimi kamieniami aż po 20min docieramy nad przepiękny Zielony Staw. Następnie do Litworowego Stawku, który wyglądem przypomina większą kałużę, ale odbijający się w nim Kościelec i okoliczne góry czynią go niezwykle pięknym. to samo...chodziło mi tu o odbicie w wodzie...a mało było miejsca bo jakiś jegomość rozłożył się ze statywem i zajął najlepszą pozycję;))) Dochodzimy do czarnego szlaku który biegnie z Przełęczy Świnickiej (2050 m.n.p.m.) do Murowańca.
Widok przed samym schroniskiem... Popołudniowy widok z polany odległej od Murowańca o 5min marszu niebieskim szlakiem przez  Boczań uchodzi za jeden z najpiękniejszych w całych Tatrach. Lubię ten widok... Pożegnanie Kościelca...po lewo Świnica... Dalsza droga powrotna wygląda tak samo - niebieskim szlakiem przez Boczań my wybieramy  żółtym prze Dolinę Jaworzynki wracamy do Kuźnic.

Tatry Wysokie- Hala Gąsienicowa zimą
1pix użytkownik baracuda77 odległość 0 km 1pix
Tatry Wysokie:  Kościelec
1pix użytkownik kriss72 odległość 0 km 1pix

marcowadziewczyna użytkownik marcowadziewczyna(wpisów:1527) dodano 07.01.2012 23:52

Nie wiem jak to się mogło stać ,ze przeoczyłam tak piękna galerie.

babuch użytkownik babuch(wpisów:994) dodano 12.06.2011 19:20

Piękna trasa! Bardzo ładnie pokazana. Pozdrawiam

reni3 użytkownik reni3(wpisów:169) dodano 08.12.2009 15:21

Witam i ślicznie dziękuję...Również pozdrawiam:))

doris użytkownik doris(wpisów:744) dodano 08.12.2009 14:06

Przyłączam się do słów Borka :-)
Pozdrawiam Reni3 :-)

reni3 użytkownik reni3(wpisów:169) dodano 03.12.2009 22:13

mocar..mnie się wszystko podoba ;))Każdy napotkany kamień czy konar ma swój urok:)))Dziękuję..

reni3 użytkownik reni3(wpisów:169) dodano 03.12.2009 22:08

arpicho...wybacz skierowany było obiektyw na odbicie w wodzie...a zachodzące słońce dało taki efekt...moim skromnym aparatem lepiej się nie dało:)))

Dziękuję ślicznie za miłe komentarze i cieszę się że choć trochę mogłam pokazać to co mnie urzekło:)))

zibid użytkownik zibid(wpisów:2270) dodano 03.12.2009 17:43

Piękna wyprawa - Pozdrawiam

archipio użytkownik archipio(wpisów:892) dodano 03.12.2009 14:40

To przyjemność oglądanie takiej galerii (oprócz tego powodu, że bardzo lubię Tatry).
Konsekwentnie pokazana i opisana bardzo ładna wycieczka.
Szkoda, że w końcówce kilka zdjęć jest wyraźnie prześwietlonych.
Gratulacje i pozdrowienia.

jarekko użytkownik jarekko(wpisów:22) dodano 02.12.2009 23:29

Piękne miejsce bardzo ładnie i ciekawie zaprezentowane. Gratuluję i pozdrawiam.

margo użytkownik margo(wpisów:2557) dodano 02.12.2009 23:18

Pięknie udokumentowana wycieczka, a widoki rzeczywiście nieziemskie.

mocar użytkownik mocar(wpisów:2761) dodano 02.12.2009 22:39

Piękna galeria wprost po mistrzowsku wykonana, najbardziej wg. mnie efektowne ujecie to nr. 18 z konarem . Pozdrawiam

jo_ta użytkownik jo_ta(wpisów:397) dodano 02.12.2009 21:58

Piękna pogoda, piękne zdjęcia. Czego można sobie więcej wymarzyc ? Pozdrowienia.