Znajomi siedzieli na schodkach, do aparatu przyczepiony teleobiektyw (parę zbliżeń przy schronisku trzeba było zrobić), aparat przykładam do oka i chcę zrobić ciasne zdjęcie znajomym siedzących na schodach... ...Nie rób zdjęcia słyszę i dość zdziwiony odkładam aparat na chwile od oczu, nie byli to moi znajomi, bym widział, cóż może mi się przesłyszało... ...ponawiam próbę... i znowu słyszę Nie rób zdjęcia. Tym razem nie przejąłem się czyimś wołaniem i zrobiłem zdjęcie. Ku mojemu zdziwieniu przede mną stała młoda kobieta...  to Ona krzyczała, nie lubi jak ktoś jej robi zdjęcia. Zaczęła mi rzucać paragrafy na mnie... ... tylko czemu mnie oskarżyła bez podstaw nie. Spokojnie wytłumaczyłem koleżance że nie miałem je w kadrze. Odwróciła się i poszła z powrotem pod schronisko...
lecz to nie koniec, po krótkiej rozmowie z Przemkiem, który chciał się dowiedzieć dlaczego tak wybuchła usłyszał że cała młodzież jest nie wychowana i że zastała warszawkę w Bieszczadach... Szkoda trochę, ja w Bieszczadach znalazłem trochę dzikości, spokoju i mimo takich spięć zawsze będę z chęcią wracał pod to Małą Rawkę. Koniec części I Zaczynamy wędrówka dość popularnym szlakiem i chyba jednym z najczęściej uczęszczanym. Każdy chcę stanąć na granicy trzech państw:) Nie wiem co sprawiło ale przejście przez lasy w Bieszczadach było dla mnie bardzo ciężkie, szybko się męczyłem. Od razu cały mokry... Chociaż jak na pierwszy raz z plecakiem to i tak nie było źle... Połoniny Bieszczadzkie potrafią jednak wynagrodzić każdy wysiłek:) Widok z Małej Rawki A my idziemy dalej podziwiając piękne widoki, w których nie da się nie zakochać...
Zbliżamy się coraz bardziej do Wielkiej Rawki, rozważając o harcerstwie i naszych planach z nim związanych... Taka wędrówka jest naszym harcerskim spełnieniem. Jesteśmy w wieku wędrowniczym i z pagonem wędrowniczym nie można siedzieć w domu przed telewizorem:) Dawny słup geodezyjny... trochę się rozczarowałem kiedy przeczytałem w domu co to jest... Myślałem że może to coś magicznego...
Specyficzna i piękna ścieżka Bieszczadzka... chcę się bardzo tam wrócić:) To co nas bardzo rozpieszczało w Bieszczadach ... nie zachodzące słońce... ... dziękowaliśmy mu za to bardzo, gdyż wiatr jak to wiatr w Bieszczadach nie dawał spokoju i był dość zimny, kiedy słońce na chwilę wskoczyło za chmurkę trzeba było ubierać bluzy... ... dobrze że to się dość rzadko zdarzało:)
Na Wielkiej Rawce Ścieżka do Kremenaros wygląda jakby prowadziła do nikąd... Pomnik, który stoi w miejscu trzech państw Słowacji, Ukrainy i Polski. Udało nam się bezpiecznie dojść do Krzemieńca. Przed wyjazdem napawano nas opowieściami... o ukraińskich strażnikach...
którzy wyłapywali ludzi idących do Krzemieńca... w sumie to fajniejsza przygoda musiała wtedy być..., a ponoć to szczera prawda jest... Ja nie wiem, mnie nikt nie złapał, tylko ból w kostce i pot w gipsie:) A tu moje ulubione zdjęcie z tego dnia... Powoli udajemy się z powrotem do schroniska, gdyż Przemek zostawił tam bluzę i nie wcześniej skręcić w stronę Ustrzyk Górnych Chwila odpoczynku... ... ostatnie napawanie się słowackimi Bieszczadami....
i podążamy w dół, jak zwykle zdziwienie jak tak krótki odcinek mógł być taki męczący? :) Miejsca, które wczoraj mijaliśmy kiedy szliśmy w ciemnościach do schroniska... nie mieliśmy pojęcia że są aż tak piękne... Nawet parking się ładnie prezentuje:) A tu gdzieś jest droga prowadząca do Ustrzyk...
... i o to ona droga do Ustrzyk Górnych:) Po zakwaterowaniu wyszliśmy na miasto... dość szybko dostrzegliśmy centrum:) Miasteczko jak dla mnie bardzo piękne. Ma swój wielki urok, kilka domów, parę knajpek... i piękny zachód słońca:)

Wieczór nam trochę jeszcze trwał... Kolacja w restauracji, (ja pozostałem wierny zupkom w proszku), krótki spacer i bardzo interesująca rozmowa z doświadczona kobieta, która sama wędrowała po Bieszczadach.
               Ciąg dalszy nastąpi...

Bieszczady - pora powrotów
1pix użytkownik pedro1912 odległość 3 km 1pix
Bieszczady - Wielka Rawka,  Krzemieniec
1pix użytkownik kabaczek odległość 3 km 1pix

zibid użytkownik zibid(wpisów:2267) dodano 16.01.2010 07:43

Ale miałeś pogodę - w Bieszczadach nie zawsze tak jest. Bieszczady - cisza i bezkres. Pozdrawiam

olazim użytkownik olazim(wpisów:2169) dodano 14.01.2010 23:01

Wyprawa bardzo udana-brać harcerska widać jest pod dobrymi skrzydłami-pamietam obozy na MAzurach,w Bieszczadach ,nad jeziorami na Kociewiu-mam ich zaliczone ok.12/ stopień harcerski też odpowiedni/-pozdrawiam gorąco.

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2084) dodano 14.01.2010 21:36

Lubię takie bezpośrednie opowieści i ładne zdjęcia. Selekcja zdjęć faktycznie jest bardzo trudna i czy zawsze potrzebna ? Przecież galerie robimy też dla pięknych wspomnień. Pozdrawiam

oli1104 użytkownik oli1104(wpisów:87) dodano 14.01.2010 20:41

waaw - faktycznie nie które ujęcia są wręcz identyczne:)
konwalia - dziękuje za miłe słowa,
droplet - to chyba moje małe doświadczenie bierze górę, po prostu żal mi jest usunąć zdjęć, wszystkie mają dla mnie dużą wartość i może dlatego się trochę powtarzają... Ale dzięki za wskazówkę postaram się popracować nad większa selekcją:)
Ogólnie do wszystkich dzięki za komentarze.
Pozdrawiam !!!

droplet użytkownik droplet(wpisów:267) dodano 14.01.2010 13:50

Ciekawa wyprawa, piękne Bieszczady. Może się skuszę jak rozpoznam możliwość jazdy na rowerze MTB.
Szkoda, że tyle ujęć jest podobnych

waaw użytkownik waaw(wpisów:526) dodano 14.01.2010 10:50

Chyba pozazdrościłeś mi mojej wyprawy na Rawki i Krzemieniec http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=8384 ;-). Niektóre ujęcia mamy podobne.
Pozdrawiam i czekam na następne relacje.

kama_wos użytkownik kama_wos(wpisów:204) dodano 14.01.2010 09:59

Bardzo podoba mi się Twoja wyprawa :)

elise użytkownik elise(wpisów:904) dodano 14.01.2010 08:41

Podobala mi się ta relacja z twojej wyprawy. Kiedys bylam harcerką i mile to wspominam. Wspaniali ludzie należą do harcerstwa. Lubie też ogladac galerie z Polski.

tereza użytkownik tereza(wpisów:3713) dodano 13.01.2010 23:03

Ładna galeria,fajny komentarz.Pozdrawiam:)

filmdil użytkownik filmdil(wpisów:1387) dodano 13.01.2010 22:24

Oli - fajnie opowiadasz. Czekam na cd.
Bieszczady kojarzą mi się także z harcerskimi obozami wędrownymi. Czuwaj Druhu !

konwalia użytkownik konwalia(wpisów:3259) - Użytkownik usunięty. dodano 13.01.2010 21:31

Lubię te wasze marzenia,spełnienia,wędrówki i zachwyt nad każdą dróżką,trawą i drzewkiem.
Wogole fajni z Was bracia,tak razem się cieszyć przyrodą i życiem....